Profiel Michiel Mooyaart

   Over Michiel.

  • Geboren in Scheveningen, opgegroeid in Groningen en zijn start gemaakt in Amsterdam. Al deze verschillende omgevingen hebben invloed gehad op zijn ontwikkeling, zeker als het gaat om flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Vanuit de HEAO de commercie ingegaan en vanuit daar steeds meer managementrollen vervult. Zijn drive komt vanuit klantcontact, want volgens hem begint het daar allemaal.
  • Als het onderwerp gaat over 'onderscheidend vermogen', is het eerste wat hij doet kijken naar concurrenten en wat zij doen. Of beter doen. Of anders doen. Strategie ontwikkelen, online of offline, doet hij vanuit het gezichtspunt van wat klanten relevant vinden en de marktomstandigheden vragen. Maar wel gebaseerd op data. Zonder heldere analyses van data, geen conclusies trekken. SWOT-analyses maken vindt hij zinvol als je dat in relatie brengt met wat je stakeholders en relaties daarvan vinden. Niet te veel navelstaren, niet te vaak tevreden zijn met hoe het gaat. Morgen kan het zomaar anders zijn;
  • Formule 1 racen vindt hij fascinerend, omdat daar techniek, innovatie en teamwork tot het uiterste wordt gedreven. Balanceren op wat nog net kan, of wat eigenlijk net niet meer kan. Als je niet de beste wilt zijn, blijf dan maar thuis of ga iets anders doen;
  • Faciliteren ligt hem meer dan managen. Als mensen zich willen ontwikkelen moeten ze daar zelf mee beginnen, maar vinden in hem een geweldige stimulator. Kwaliteiten en talenten ontdekken bij mensen is voor hem een opdracht. Dat is wat verschil uitmaakt; techniek brengt je overal, innovatie is groeien, talent is positieve energie en inventiviteit.

Richard Branson: "Je werknemers zijn je meest waardevolle bezit; gelukkige werknemers zorgen voor gelukkige klanten".